Wednesday, February 20, 2008

Survey : Flora Damansara, Bandar Damansara Perdana

Serba sedikit info mengenai property ni :


Tingkat : 8 (Corner Unit)
Reserved Price : RM 65,000
Built-Up : 650 sf
Bilik : 3
Sumber :
www.ngchanmau.com
Auction Date : 23 Febuari 2008


Rumah pertama yang aku survey. Aku tertarik untuk buat survey sebab selalu nampak apartment ni bila aku lalu kat tol lebuhraya LDP tu. Lokasi bagi aku menarik sebab kawasan Damansara Perdana ni sebenarnya boleh dianggap kawasan separuh elit. Kalau tak salah aku Flora Damansara ni satu-satunya apartment kos rendah dalam Damansara Perdana. Yang lain semuanya kondominium mewah & medium cost. View kawasan ni cantik sebab dia terletak di lereng bukit. Betul-betul kat tepi highway LDP. Rumah yang aku survey ni dia punya view siap nampak dengan jelas higway & tol LDP.


Kebaikan :
· Corner unit, ada 1 tingkap extra kat bahagian tepi.
· Ada lif, tingkat tinggi pun tak ada masalah.
· Rumah kosong, lepas menang bid boleh terus masuk rumah.
· Lokasi strategik, dekat dgn Tesco, Ikea, The Curve, Ikano & One Utama.
· Banyak kedai-kedai kat ground floor.

Keburukan :
· Parking tak cukup
· Potensi untuk sewa tak pasti, sebab banyak lagi rumah yang kosong.
· Kawasan lobby dijadikan tempat letak motosikal.
· Hanya ada 1 jalan masuk sahaja ke kawasan ni, so pagi-pagi tu mungkin jam.
· Rumah ni aku rasa memang dalam keadaan asal (original condition), so kena keluar duit lah sikit nanti nak pasang grill dan sebagainya.


So, daripada pemerhatian aku, aku rasa okey jugak kalau nak bid rumah ni. Ada potensi. Nilai hartanah kat kawasan Damansara Perdana ni pun setau aku makin meningkat. Cuma ada beberapa faktor seperti yang aku senaraikan di atas tu perlu diambilkira & dibuat pertimbangan. Aku pun tak buat keputusan lagi sebab masih ada satu rumah aku nak survey selepas ni.




No comments: